راهنمای جامع خرید گوشی موبایل

سلام

امروز کنار هم هستیم تا یک آموزش کامل برای خرید گوشی داشته باشیم.

در سایت‌های مختلف آموزش‌های مختلفی برای خرید گوشی گذاشته‌شده و می‌شه، ولی روند این آموزش با سایر متفاوته. (که قطعاً خوندن راهنماهای اون‌ها توصیه می‌شه)

به این صورته که شما بعد از خوندن مطالب این صفحه، به راحتی می‌تونید برای خرید بهترین گوشی در هر رنج قیمتی اقدام کنید و نیاز به آپدیت‌شدن بعد از ورود گوشی‌های جدید رو نداره. فقط زمانی مطالب این صفحه از اعتبارشون کاسته می‌شه که سایت‌های معرفی‌شده تغییر رویه بدن.

همونطور که می‌دونید چند وقتی هست که خرید گوشی بین مردم خیلی بیشتر از قبل شده و حتی بعضی‌ها اون رو مطابق مُدِ روز پیش می‌برن. درهرحال همه ما برای خرید یک کالا مثل موبایل قبلش تا جایی که بشه تحقیق می‌کنیم تا بتونیم نقص رو در خریدمون به حداقل برسونیم.

تمام سعی من بر اینه که بتونم یک‌سری روش‌ها رو شرح بدم (که احتمالاً با همه‌شون آشنا هستید) و در کنار هم بیارم که برای انتخاب یک موبایل جدید نیاز به چیز دیگه‌ای نداشته باشیم و تا حد امکان خودمون همه مراحل خرید رو بریم. البته این نکته هم هست که گاهی اوقات برای خرید یک گوشی، در انتهای انجام کارهایی که لیست خواهم کرد، بین چند گزینه می‌مونیم و انتخاب واقعاً مشکل می‌شه. اونجاست که باید از افرادی که اون گوشی رو داشتن سؤال بپرسیم تا نتیجه نهایی رو بگیریم.

خرید گوشی

خب! اصل مطلب:

مرحله ۰: تعیین حداکثر میزان بودجه.

این شروع یک روند معمولیه برای خرید! بودجه! البته توجه داشته باشید که باید «حداکثر» بودجه رو معلوم کنید. یعنی تا جایی که دیگه نمی‌تونید بیشتر برید بالا!

– چون در مشاوره‌هایی که برای خرید گوشی تا الآن دادم، چند مورد بودن که بعد از معرفی گوشی توسط من، رفتن و یه گوشی دیگه خریدن! بعد که دلیل رو جویا شدم، گفتن: «دیگه یه ۵۰ تومن روش گذاشتیم، تونستیم اینو بخریم!» –

مرحله ۱: اولویت‌بندی نیازها.

نیازتون از خرید گوشی جدید چیه؟ چی می‌خواید از گوشی‌تون؟ استفادۀ عمده‌تون از گوشی واسه چیه؟

رد کردن این مرحله، ادامۀ کار رو راحت می‌کنه. مثلاً شما می‌گید که دوربین برام خیلی مهمه. از فلان برند فقط. یا کیفیت ساخت و جنس بدنه مهم‌تر از بقیۀ موارده. خب با معلوم‌شدن این موارد، در مرحلۀ ۳، انتخاب‌های کمتری براتون می‌مونه.

مرحله ۲: جست‌وجو در قیمت‌ها و منابع.

حالا که بودجه و نیازها تعیین شد، باید بریم سراغ منبع یا منابع مورد اعتماد، تا گوشی‌هایی رو که در اون قیمت هستند، به ما معرفی کنن.

  • البته یک نکته رو من باید اینجا اضافه کنم: اگر برای گوشی خودتون، لوازم جانبی، مثل کارت حافظه، برچسب صفحه‌نمایش و…، رو هم در نظر دارید، یا پولش رو جدای از بودجه خرید گوشی محاسبه کنید، یا حدود اون مقدار رو، که با جست‌وجو در منابع زیر می‌تونید پیداشون کنید، از میزان بودجۀ خرید گوشی‌تون کم کنید!

پیشنهاد من در شرایط فعلی:

  • سایت موبایل.آی‌آر:

    به این دلیل این سایت رو بالاتر از دیجی‌کالا معرفی می‌کنم که یه‌جورایی شبیه بازار می‌مونه و شما رو با چندین قیمت، در چندین شهر و چند نوع ضمانت آشنا می‌کنه.

  • سایت دیجی‌کالا:

    بهترین و معتبرترین فروشگاه وطنمون. من روی دیجی‌کالا کلی حرف دارم که خلاصه‌شون می‌شه: کامل و مورد اعتماد. شما اگر مراحل رو به انتها رسوندید و تمام جوانب و شرایط رو سنجیدید -اعم از گارانتی‌ها، هزینۀ ارسال خرید اینترنتی و…- پیشنهاد من خرید از این سایته؛ به چند دلیل: طرح تضمین قیمت، تعویض و انصراف از خرید تا ۷ روز و درنهایت اینکه خیالتون راحته از خرید، حتی راحت‌تر از زمانی که از یک فروشگاه به‌صورت حضوری خرید می‌کنید! اگه باورتون نمی‌شه حتماً یک‌بار امتحانش کنید.

  • اپلیکیشن‌هایی مانند بازارچه و نبض بازار:

    این‌ها تقریباً موارد بالا رو پوشش می‌دن؛ به این دلیل که قیمت یک کالا رو از چندین فروشگاه اینترنتی می‌دن. البته مورد اول، همونطور که گفتم، تقریباً قیمت‌های بازاره، نه فروشگاه اینترنتی.

مرحله ۳: انتخاب چند مدل با توجه با اولویت نیازها.

شما بعدازاینکه با قیمت‌ها و شرایط مختلف آشنا شدید، با توجه به نیازهایی که دارید، مشخصات گوشی‌هایی که در اون رنج قیمت هستن رو ببینید و از بین اون‌ها چند مدل رو انتخاب کنید. در این مرحله، در سخت‌ترین حالت، به ۳-۴ تا نتیجه می‌رسید.

حتماً بررسی‌های ارائه‌شده در سایت‌های ایرانی (مثلاً دیجی‌کالا، زومیت، دیجیاتو و…) و اگر انگلیسی‌تون هم خوبه به منابع خارجی رجوع کنید و کامل بخونید نقاط قوت و ضعف رو. همین‌جا ممکنه ۴تا انتخاب به ۲تا برسه!

به یک سرچ ساده در گوگل نیازمندید! ارزششو داره!

مرحله ۴: تصمیم کبری!

خب تا اینجا که اومدیم بعضی‌ها به یک گوشی در انتها رسیدن که خوش‌به‌حالشون! ولی خب بعضی‌ها بین ۳تا انتخاب موندن، اون‌ها چه کنند؟!

اول مطمئن بشید اولویت‌هاتون رو درست چک کردید در مشخصات گوشی‌ها. اگر بازهم چند انتخاب موند براتون، باید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

  • کمی بیشتر به نیازهاتون فکر کنید و چند اولویت به آخر فهرستتون اضافه کنید تا مدل‌های اضافه پاک بشن!
  • اگر نشد، به یک‌سری مشخصات دیگه توجه کنید: مثلاً شما تا الآن به میزان باتری دقت نکردید، یا به‌وضوح صفحه‌نمایش، یا درگاه کارت حافظه و یا… .
  • از دوستان و آشنایان و یا اشخاص دوست‌داشتنی‌ای که داخل سایت‌های انجمنی هستند و هستند که کمک کنند، بپرسید! انجمن‌هایی مثل موبایلستان، اَند-روید و…
  • دیگه باید به نتیجه رسیده باشید با مراحل بالا :)

امیدوارم انتخاب خوبی بتونید داشته باشید.

اگر سؤالی بود، درخدمتم.

دیدگاه ها

  1. فروشگاه اینترنتی

    با سلام
    خیلی سپاسگذریم از مطالب کاربردی و مناسبی که در سایت مطرح شده و امیدوارم همچنان در این زمینه با موفقیت فعالیت داشته باشید. لطفا لینک سایت ما را با نام فروشگاه اینترنتی در پیوندها درج کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *