چگونه گوشی یا تبلت خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟

چگونه گوشی یا تبلت خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟

اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما میزان شارژ کمی دارد و شما زمان کمی برای شارژکردن آن دارید، در این پست چند راه برای سریع‌تر شارژشدن دیوایس شما نام‌برده‌می‌شود.

این راهکارها عملاٌ برای هرچیزی که از پورت USB برای شارژ استفاده می‌کند، مناسب است؛ دوربین‌ها، وسایل جانبی، یا هرگونه دیوایس دیگری که ممکن‌است شما داشته‌باشید.

۱- از درگاه یواس‌بی کامپیوتر استفاده نکنید.

شما می‌توانید جهت شارژ گوشی و تبلت خود، آن را به کامپیوتر وصل کنید. و آن‌ها شارژ هم می‌شوند. ولی سرعت شارژشدنشان به سرعت شارژشدن توسط شارژ اختصاصی خودشان نیست!

در پورت‌های USB نسخه ۱.۰ و ۲.۰، جریان خروجی نوع استانداردشان، ۰.۵ آمپر است و این مقدار در نسخه ۳.۰ به ۰.۹ آمپر در نوع معمولی و ۱.۵ آمپر در نوع مخصوص شارژ آن، افزایش یافته است. USB 3.1 نیز که وابسته به نوع جدید استاندارد یواس‌بی، یعنی USB Type-C، است، جریان تا ۳ آمپر را هم پشتیبانی می‌کند.

برای مثال آیفون ۶ شارژری یک آمپری دارد و اگر شما آن را با یک درگاه یواس‌بی ۳.۰ شارژ کنید در حقیقت ۰.۹ آمپر جریان به گوشی می‌رسانید و اگر نسخه یواس‌بی ۲.۰ باشد، جریان ۰.۵ آمپر. همچنین گوشی‌های آندرویدی جدید و سایر دیوایس‌ها هم معمولا با شارژی با قدرت بیشتر از پورت‌های معمولی کامپیوترها عرضه می‌شوند.

پورتهای یواس‌بی قدرت‌بالای جدیدِ کامپیوترها ممکن‌است به اندازه کافی برای دیوایس شما خوب باشند، ولی باز هم بهتر است از شارژ مختص گوشی خودتان در شرایط اضطراری استفاده کنید.

چگونه گوشی یا تبلت خود را سریعتر شارژ کنیم؟

 

 

۲- از یک شارژر قوی‌تر استفاده کنید.

علاوه بر اینکه می‌توانید از شارژر اصلی و مخصوص گوشی یا تبلتتان که همراه با آن در جعبه بوده استفاده کنید، می‌توانید دیوایس خود را با استفاده از یک شارژر قوی‌تر، سریع‌تر شارژ نمایید.

برای مثال، آیفون ۶ با یک شارژر ۱ آمپری (۵ واتی) در جعبه اش همراه است. شما می‌توانید از یک شارژر دیگر ساخت اپل که ۲.۱ آمپر (۱۲ وات) و مخصوص آیپد است، استفاده کنید.

البته همه دیوایس‌ها وقتی به یک شارژر قوی‌تر وصل شوند، زودتر شارژ نمی‌شوند. این بستگی به خود گوشی یا تبلت دارد.

شارژ توسط یواس‌بی کاملاٌ استاندارد شده‌است و شما می‌توانید هر دیوایسی را به هر پورت یواس‌بی وصل‌کنید و هیچ چیز منفجر نخواهد‌شد و آتش نخواهد‌گرفت!

در واقع، دیوایس تا جایی که بتواند از خروجیِ شارژر استفاده می‌کند. بعضی دیوایس‌ها ممکن است فقط مقدار مشخصی از انرژی (که شارژر مخصوصشان فراهم‌می‌کند) را بتوانند دریافت‌کنند، درحالی که بعضی دیوایس‌ها می‌توانند مقدار انرژی بیشتری را دیافت‌کنند از شارژرهایی که آمپر بیشتری را فراهم‌می‌کنند.

در استفاده از شارژرها آزادید! مشکلی پیش‌نخواهدآمد، ولی ممکن است گوشی یا تبلت، سریع‌تر شارژ شود.

چگونه گوشی یا تبلت خود را سریعتر شارژ کنیم؟

 

۳- از یک کابل USB خوب استفاده کنید.

همه کابلهای یواس‌بی مثل هم نیستند. برای نتیجه بهتر از کابلی که همراه شارژر در جعبه دیوایس بوده استفاده کنید.

کابل‌های یواس‌بی ارزان‌قیمت نمی‌توانند به طور کامل نیروی شارژر را منتقل کنند؛ در نتیجه دیوایس شما دیرتر شارژ خواهد شد.

 

۴- گوشی را رها کنید!

این مورد ممکن است ساده به نظر برسد، ولی کار می‌کند. کارکشیدن از دیوایس هنگام شارژ، سرعت فرایند را کاهش می‌دهد. اگر منتظرید که گوشیتان شارژ شود و در همان حین مشغول بازی سنگینی هستید، قطعاٌ فرایند شارژ زمان بیشتری می‌طلبد.

بعضی افراد توصیه می‌کنند هنگام شارژ گوشی را آفلاین (یا Airplane mode) یا کلا خاموش کنید، که می‌تواند کمی در شرایط اضطراری کمک کند. البته این کار می‌تواند مناسب نباشد وقتی که می‌خواهید آنلاین بمانید.

چگونه گوشی یا تبلت خود را سریعتر شارژ کنیم؟

 

۵- از یک شارژر خارجی یا شارژر داخل خودرو استفاده کنید.

البته این کار لزوماٌ سرعت شارژ دیوایس شما را افزایش نمی‌دهد (جز در شرایطی که خروجی شارژر خارجی بیشتر از شارژر اصلی شما باشد). ولی این روش زمانی که عجله دارید و باید بیرون بروید به دردتان می‌خورد.


بعضی از دیوایس‌های جدید از امکان «شارژ سریع» بهره مندند، که یکی از امکانات چیپست‌های Qualcomm است که در بسیاری از موبایل‌ها و تبلت‌های آندرویدی وجود دارد. «شارژ سریع» امکان سریع‌تر شارژ شدن دیوایس‌ها را زمانی که خالی از شارژ هستند، می‌دهد و هرچه بیشتر شارژ می‌شوند، سرعت شارژ کاهش می‌یابد.

این مورد به شما این امکان را می‌دهد تا در کمتر از نیم‌ساعت شارژ دیوایس خود را به بالای ۵۰ درصد برسانید.

برای بهره‌مندی از «شارژ سریع»، باید دیوایس شما دارای تکنولوزی آن باشد و شارژر مخصوص آن را نیز داشته باشد. البته شارژرش ممکن‌است جداگانه هم عرضه‌شود.

در آینده این امکان به سایر سازندگان و دیوایس‌ها خواهدرسید و بیشتر استاندارد خواهدشد. در حال حاضر می‌توانید آن را در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های گران‌قیمت آندرویدی تجربه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *