اصلاح خودکار چرخش عکس ها

portrait-landscape

تا به حال براتون پیش اومده که عکس هایی که با گوشی موبایل یا دوربینتون گرفتید، با جهت (Orientation) اشتباهی بهتون نمایش داده‌بشه؟!

یعنی شما عکس رو در حالت افقی گرفتید، ولی موقعی که در گالری هستید یا روی لپ‌تاپتون عکس رو می‌خواید مشاهده کنید، حهتش عمودی باشه!

خلاصه این مشکل واسه خودم زیاد پیش میاد و بیشتر موقعی اذیتم می‌کنه که کلی عکس از گوشیم انتقال دادم به هارد و روی هارد، برخلاف گوشی، جهت عکس ها تغییر کرده.

معمولاً عکس هایی رو که می‌خواستم ببینم و مشکل تغییر جهت داشتند رو دستی و یکی‌یکی اصلاح می‌کردمشون.

ولی امشب دیدم نمی‌شه! گفتم یه سرچی بکنم در گوگل. حتماً راهنماش هست.

در اولین صفحه نتایج جست‌وجو، سایتی رو دیدم که نرم‌افزاری رو معرفی کرده‌بود ولی نوشته‌بود فقط برای عکس های خام (RAW) کارمی‌کنه.

خواستم صفحه‌شو ببندم! ولی گفتم بذار ببینم چه نرم‌افزاریه!

سایت سازندۀ نرم‌افزار رو دیدم ولی اون محدودیت رو در معرفی نرم‌افزارش ندیدم که نوشته‌باشه.

و چون حجمش کم بود، تصمیم به امتحانش گرفتم و نتیجه موفقیت‌آمیز بود!


چرخش خودکار عکس ها

طرز کار این نرم‌افزار هم اینجوریه که با کلیک راست روی فولدر حاوی عکس ها یا یک عکس تکی، و کلیک روی گزینۀ مورد نظر، ادامۀ کار به صورت خودکار توسط Command Prompt انجام‌می‌شه.

چگونگی تشخیص این نرم‌افزار هم مربوط می‌شه به اطلاعاتی که هر دوربینی موقع ثبت عکس اون اطلاعات رو در عکس ذخیره می‌کنه (EXIF).

برای تست این نرم‌افزار، اول چندتا عکس رو که مخلوطی از عکس ها با جهت‌گیری صحیح و غلط بود، کپی کردم در یک فولدر و بعد مثل شکل سمت راست، روی Autorotate all JPEG in folder زدم و چرخش خیلی عالی انجام شد :)

برای دانلود آخرین نسخۀ این نرم‌افزار روی لینک روبه‌رو کنید: دانلود

دیدگاه ها

    1. نویسنده
      پست
  1. مسافر منتظر

    سلام بر برادر قائمی مطالب سایتتون خیلی عالی و مفید و زیاده. من بعد از یافتن راه حل یک مشکل مربوط به برنامه ورد، از سایر مطالب هم استفاده کردم؛ واقعا مطالب خوب و آموزنده ای داره به خصوص درباره روش زندگی و تفکر. لینک مجموعه «عکس – حدیث» هم خیلی خیلی عالیه. ممنون از زحمت شما و سایر دوستانتون امیدوارم همیشه همه شما بزرگواران سالم و موفق و پیروز باشید خدا نگهدار التماس دعا

    1. نویسنده
      پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *