وقتی با اولین معلمت صحبت می‌کنی…

دیروز که داشتم وُیس راز گل آفتاب‌گردان شعبانعلی رو گوش می‌دادم، یاد یه وُیس قدیمی افتادم. یه کلیپ صوتی که مشاور سال چهارم دبیرستان بهمون داده بود. اسمش Relaxation بود. داده بود که هر شب بعد از عید نوروز، در سال کنکور، گوش کنیم.
پر از انگیزه بود. پر از جملات قشنگ. حدود ۱۷ دقیقه بود. بهمون گفته بود که می‌تونیم به جای چرت‌های کوتاه مدت، با یکسری مقدمات، این وُیس رو گوش بدیم و خستگی از تنمون دربره و واقعاً هم همینطور بود. و همچنین قبل از خواب شب‌ها توصیه کرده بود گوش دادنشو؛ که زودتر وارد فاز خواب عمیق بشیم و با ساعات کمتر خواب، بازده خوبی داشته باشیم.

حدود ۴ سال و نیم می‌گذره از پایان چهارم دبیرستان، هر وقت کمی به اون سال فکر می‌کنم می‌بینم استارت روند پیداکردن خودم و شناخت خودم از همون سال، توسط مشاورمون، جناب پوردستمالچی، خورده. و همیشه تو ذهنم از ایشون متشکر بودم و شادمان. مشاورۀ ایشون به صورت گروهی بود و هفته‌ای یک بار.
ایشون مفاهیمی در مورد داشتن هدف و نحوۀ رسیدن بهش رو برامون گفت که من قبلش جایی نشنیده بودم و اصلاً بهش فکر نکرده بودم. و از همون سال بود که کم‌کم راه افتادم و دیدم که: عه! می‌شه هدف هم داشت!
رفتم چندتا هدف، از اینهایی که خیلی‌ها اولین اهدافشون همین‌ها بوده، واسه خودم تعریف کردم. هدف‌های مادی‌ای که هنوز که می‌بینمشون و فکر می‌کنم، لبخند می‌زنم و کمی قبل‌تر حسرت می‌خوردم که چرا انقدر دیر باید شروع کنی!؟

ولی مهم اینه که شروع کردم. البته با کمک جناب پوردستمالچی.

و بیشتر که فکر کردم دیدم چقدر خدا لطف داشته بهم که تا الان دوتا معلم داشتم و دارم. اولیش مشاورم بود و دومیش هم محمدرضا شعبانعلی‌ست.

چند روز پیش پادکست “System Thinking” رو گوش داده بودم و تأثیرش باعث شد که با خودم بگم بذار تشکر کنم از مشاوری که این همه خوشحالم از داشتنش.
پیام دادم به ایشون و همین مضامین رو براش به صورت خلاصه گفتم.

چند ساعتی گذشت و ایشون تماس گرفت با من. خیلی خوشحال شده بودم و هول کرده بودم! خیلی وقت بود برای صحبت با کسی انقدر استرس نگرفته بودم.

جناب پوردستمالچی خیلی لطف دارند و بعد از کلی تشکرِ من از ایشون، گفتند که هر کسی به چیزی می‌رسه به خاطر شایستگی خودشه و خود این فکر هم به خاطر خوبی خودشونه.
در ادامه گفت که بیا دفترم ببینمت :) خیلی خوشحال بودم و هستم. ذوق کرده بودم!

دیدار با اولین معلمی که این تأثیرهای بزرگی روی روند زندگیم گذاشته…

هنوز هم کلی ذوق دارم و منتظرم که همکارانش با من تماس بگیرن و بگن که من کِی کجا باشم!

 

دیدگاه ها

  1. شقایق

    بله آقای پوردستمالچی بسیار عالی هستن. حتما خبر دارین که مجری برنامه گزینه جوان هستن که چند سال از شبکه سه پخش میشد و الان یک ماهی هست که در اپ تیوا برنامه دارن. آخه منم حدود یک ساله که گزینه دو ثبت نام کردم و پیگیر برنامه های ایشون هستم. فکر نمی‌کردم شما هم ایشون رو بشناسید. برام جالب بود:)

    1. نویسنده
      پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *